Inhoudsopgave
- Het Telegraaf Media Groep assessment verzorgt journalisten
- Meerdere testen voor het eindresultaat
- Aanvullende informatie over jouw vaardigheden
- Werk aan jezelf

Het Telegraaf Media Groep assessment verzorgt journalisten
Het Telegraaf Media Groep assessment is ontwikkeld om iedereen op de hoogte te kunnen houden van het laatste nieuws. Doordat er zowel op regionaal, lokaal als landelijk niveau nieuws geproduceerd wordt, moeten er veel verschillende journalisten aangenomen worden die zich voor de volle 100 procent inzetten. Een goede mentaliteit en veel verschillende vaardigheden zijn hierbij van belang. Om iedereen op de juiste plaats te krijgen, wordt er gekeken naar de resultaten van het assessment. Vanaf het moment dat je jouw sollicitatieprocedure ingaat, kun je dus weten waar je terechtkomt en hoe je door kunt groeien.Meerdere testen voor het eindresultaat
Jouw persoonlijkheid is van belang op de werkvloer. Daarom begint het eerste onderdeel van het Telegraaf Media Groep assessment met een vragenlijst over jou als persoon, de ideale werksituatie en de motivatie en ambities die je hebt. Niet alleen ontstaat er hierdoor een beter beeld van de persoon die je bent, ook wordt er gekeken of je binnen de organisatie past op basis van jouw eigenschappen en ontwikkelingen. Daarna ga je door aan testen over jouw vaardigheden en competenties. Deze zijn immers nodig om alle werkzaamheden uit te kunnen voeren. Ook komt er hierdoor een beter beeld van jouw sterke en zwakke punten, zodat de weg naar ontwikkeling ook vastgelegd wordt.Aanvullende informatie over jouw vaardigheden
Voor sommige functies zijn er nog aanvullende zaken benodigd. Daarom wordt bij het Telegraaf Media Groep assessment ook gebruik gemaakt van een praktijksimulatie. Aan de hand van deze simulatie, bijvoorbeeld door een rollenspel, wordt gekeken hoe je de vaardigheden en competenties in de praktijk inzet om een situatie naar eigen hand te zetten. Het is van belang dat je alles stap voor stap doet. Jouw handelingen worden namelijk nauwlettend in de gaten gehouden en beoordeeld. Uiteindelijk volgt ook hieruit een analyse om te zien of je alles bezit wat je in jouw sollicitatiebrief op hebt geschreven en of je daadwerkelijk aan de slag kunt gaan binnen het bedrijf.Werk aan jezelf
De resultaten van het Telegraaf Media Groep assessment zijn doorslaggevend voor het eindoordeel. Als blijkt dat je alles in je hebt om aan de slag te gaan, krijg je nog een laatste gesprek. Dit gebeurt met jouw toekomstige leidinggevende. Ook hier moet je jezelf nog van je beste kant laten zien. Pas wanneer het gesprek van beide kanten goed aanvoelt, krijg je een aanbod. Als je aan de slag bent gegaan, kun je jezelf altijd blijven ontwikkelen door middel van cursussen en trainingen. Zo kun je jouw verbeterpunten omzetten in kwaliteiten en aan de weg van succes werken.