26 augustus 2015 

Sporttest politie

Sporttest politie

Als je bij de politie wilt werken, dan moet je de sporttest politie met goed resultaat afleggen. Bij de sporttest komen verschillende onderdelen aan bod en deze bespreken wij hier. Lees rustig verder, het is een goede voorbereiding op de test, zodat je weet wat je straks kunt verwachten. Je krijgt om te beginnen te maken met een fysieke vaardigheidstoets. Als dit onderdeel klaar is, dan mag je door naar de sporttest. Je krijgt hierbij een vragenlijst over gezondheidsrisico’s. Als je de vragenlijst in hebt gevuld wordt er verder gegaan met een parcours dat je af moet leggen. Er wordt gekeken hoe je conditie is. Gelukkig kun je je voorbereiden op de sporttest. 

 Inhoudsoopgave

[[showindex]]

assessment training banner

Fysieke vaardigheidstoets

Bij de fysieke vaardigheidstoets moet je in totaal vijf rondjes rennen. Hierbij worden je snelheid, behendigheid, kracht en uithoudingsvermogen in beeld gebracht. Dit is een pittig parcours en je moet snel kunnen schakelen.

Sporttest politie

Bij de sporttest politie worden je fysieke gesteldheid en je conditie getest. Je krijgt eerst inzicht in de politie specifieke conditie en de vereiste fysieke vaardigheden welke nodig zijn om je taak bij de politie uit te mogen en kunnen voeren.

Vragenlijst gezondheidsrisico’s 

Bij de politietest krijg je altijd een vragenlijst die je in moet vullen over je eigen gezondheid. Daarbij dien je aan te geven of je medicatie gebruikt, een ziekte of aandoening hebt, recent bent geopereerd of een blessure hebt gehad, etc. Alles over je gezondheid kan hier aan bod komen en het is belangrijk dat je alle vragen eerlijk beantwoordt.

Parcours sporttest politie

Tijdens de sporttest ga je een bepaald parcours afleggen. Het parcours dat afgelegd moet worden is voor alle kandidaten hetzelfde. In het onderstaande filmpje is te zien hoe het parcours afgelegd moet worden:

Tips sporttest politie

PolitieConditie app

Door gebruik te maken van de PolitieConditie app kun je je nog beter voorbereiden op de politietest. Het is jouw houvast om naar de test toe te werken. Hier kun je meer zien over de applicatie:

Normtijden

Je conditie moet goed op peil zijn als je gaat solliciteren bij de politie. Je moet voldoen aan een bepaalde normtijd. Gelukkig kun je je eigen conditie zelf toetsen en ook zelf trainen. De voorbereiding bestaat uit een combinatie van kracht-, duur- en intervaltraining.

De 10 sporttest politie tips

Er zijn 10 sporttest politie tips hoe je je voor kunt bereiden:

  • Coopertest, de 12 minuten loop. Hiermee kun je je conditie meten. Je gaat binnen twaalf minuten een zo groot mogelijke afstand afleggen.
  • Push-ups horen er ook bij, hoeveel kun jij er doen binnen twee minuten? Je moet de oefening goed uitvoeren. Je voeten mogen tot maximaal schouderbreedte staan, je handen zet je op de grond in een prettige positie voor jou. Dan laat je je lichaam zakken tot je armen zich buigen in een hoek van 90 graden met je onderarm. Je tilt jezelf dan rustig omhoog tot je armen gestrekt zijn.
  • Sit-ups, je ligt op je rug en dan plaats je je vingertoppen achter je de bovenkant van jouw oren. Je benen buig je in een hoek van 90 graden en je voeten zet je op de grond (met hulp van iemand of een zwaar voorwerp). De ruimte tussen je knieën moet vrij zijn. Je komt vanuit het liggen omhoog met je boven lichaam en dan ga je zover als je kunt omhoog, raak dan kruislings met je ellebogen de binnenkant van je knieën. Dan laat je je weer zakken tot je schouderbladen de grond raken. Let op, want je vingertoppen mogen de oren niet loslaten.
  • Verspreid het trainen over diverse dagen, conditie moet je opbouwen.
  • Ga trainen met een groepje, op deze manier kun je het langer volhouden en elkaar stimuleren.
  • Weer of geen weer, het trainen gaat door. Als je bij de politie werkt ben je ook veel op straat te vinden en wordt er ook niet naar het weer gekeken. Blijf daarom door trainen ook al regent het heel hard.
  • Let op je kleding tijdens het trainen, zorg dat je kleding goed kan ademen en comfortabel draagt. Kleding moet zeker niet te strak zitten en ook schoenen moeten goed passen en niet knellen.
  • Ga na met welke situaties je bij de politie te maken kunt krijgen, dan weet je ook wat voor handelingen je uit moet kunnen voeren. Daar kun je je dan op voorbereiden tijdens het sporten. Een parcours in het bos, over takken springen etc., het hoort er allemaal bij.
  • Bereid je op tijd voor op de test, neem ook de tijd om aan je conditie te werken. Het is niet zo dat je in drie weken het gewenste niveau kunt bereiken als je geen conditie hebt. Zorg daarom dat je er echt naar toe gaat werken. Het is investeren in de toekomst, omdat je graag bij de politie wilt werken.
  • Zorg voor een trainingsplan en gebruik de politie app die je kan ondersteunen en de resultaten bij kan houden.

 

Nog meer politie sporttesten oefenen

Wil je nog meer politie sporttesten oefenen? Doe dan de Politietest Coaching. Met de Politietest Coaching kun je tegen een vergoeding levenslang veel gebruikte onderdelen van een IQ test onbeperkt oefenen. Op die manier zorg je er voor dat je beter presteert op een assessment en je zult hoger scoren voor een IQ test en de andere onderdelen. Klik hier om verder te gaan


Assessment A

€27,-

+Assessment Training

+Mindset Training

+Alle Bonussen

+Assessment Community

+Live Support

+Coaching via mail

Assessment B

Meest verkocht

€47,-

+Assessment Training

+Mindset Training

+Rollenspel Training

+Capaciteitentest Training

+Alle Bonussen

+Assessment Community

+Live Support

+Coaching via mail

Assessment C

€37,-

+Assessment Training

+Mindset Training

+Rollenspel Training

+Alle Bonussen

+Assessment Community

+Live Support

+Coaching via mail

Twijfel je nog? Geen risico met onze 30 dagen 'niet goed-geld terug garantie'!

“In het verleden scoorde ik op IQ-testen tussen de 115 en de 120. Na een tijdje oefenen was mijn score gestegen naar 130! Het is echt waar dat je door te oefenen en door jezelf goed voor te bereiden veel beter scoort

Marc Verbeek

“De assessmenttraining is een goede oppepper geweest. De training heeft me goed geholpen met het voorbereiden op het assessment. En de punten die je als valkuilen noemt zijn zeker de juiste. Het heeft me met succes geholpen om door het assessment heen te komen. Super bedankt!

Joost Groeneveld

“Beste Clayton, wil je kort bedanken. Heb vorige week deel A niveau 5 met succes doorlopen. Mede dankzij je programma. Het gaf me een groot voordeel om van tevoren te weten wat ik kon verwachten.”

Stefan Janssen